Na osnovu člana 22. stav 1. Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik RS” br. 124/2012, 14/15 i 68/15), a u skladu sa Pravilnikom o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca („Službeni glasnik RS” br. 83/15), Upravni odbor Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej, na sednici održanoj dana 02.12.2015 godine, donosi:
PRAVILNIK O BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPAKA NABAVKI
I OPŠTE ODREDBE
1. Predmet uređivanja
Član 1.
Ovim pravilnikom uređuje se postupak nabavke unutar Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej, a naročito način planiranja nabavki, (kriterijumi, pravila i način određivanja predmeta nabavke, način određivanja procenjene vrednosti nabavki, način ispitivanja i istraživanja tržišta), odgovornost za planiranje, način izvršenja obaveza u postupku nabavke, način obezbeđivanja konkurencije, sprovođenje postupka nabavki i način praćenja izvršenja ugovora o nabavci.
2. Definicije
Član 2.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom Pravilniku imaju sledeće značenje:
1) nabavke su javne nabavke i nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama;
2) javna nabavka je nabavka dobara, usluga ili radova od strane naručioca, na način i pod uslovima propisanim Zakonom o javnim nabavkama;
3) nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama su nabavke dobara, usluga i radova prilikom čije realizacije se ne sprovodi postupak javne nabavke pod uslovima propisanim Zakonom o javnim nabavkama;
4) javna nabavka male vrednosti je nabavka čija procenjena vrednost nije veća od 5.000.000 dinara, pri čemu ni ukupna procenjena vrednost istovrsnih nabavki na godišnjem nivou nije veća od 5.000.000 dinara, odnosno nije veća od 10.000.000 dinara u oblasti vodoprivrede, energetike, saobraćaja i poštanskih usluga.
5) ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj ili elektronskoj formi između jednog ili više naručilaca i jednog ili više ponuđača u skladu sa sprovedenim postupkom javne nabavke, koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova;
6)ponuđač je lice koje u postupku javne nabavke ponudi dobra, pružanje usluga ili izvođenje radova;
7)podnosilac prijave je lice koje je u prvoj fazi restriktivnog postupka, u konkurentnom dijalogu ili kvalifikacionom postupku podnelo prijavu;
8) zainteresovano lice je svako lice koje ima interes da zaključi konkretan ugovor o javnoj nabavci;
9) kandidat je lice kome je u prvoj fazi restriktivnog i kvalifikacionog postupka, odnosno konkurentnog dijaloga priznata kvalifikacija;
10) dobavljač je ponuđač sa kojim je zaključen okvirni sporazum ili ugovor o javnoj nabavci;
11) poslovi javnih nabavki su: planiranje javne nabavke, sprovođenje postupka javne nabavke, izrada konkursne dokumentacije, izrada akata u postupku javne nabavke, izrada ugovora o javnoj nabavci, praćenje izvršenja javne nabavke, svi drugi poslovi koji su povezani sa postupkom javne nabavke;
12) lice zaposleno na poslovima javnih nabavki je lice koje je angažovano na poslovima planiranja, sprovođenja i izvršenja javnih nabavki u radnom ili van radnog odnosa u smislu zakona kojim se uređuju radni odnosi;
13) službenik za javne nabavke je lice koje je obučeno za obavljanje poslova javnih nabavki i ima položen stručni ispit;
14)odgovorno lice je direktor odnosno drugo lice ili organ rukovođenja koje je ovlašćeno da u ime i za račun Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej preuzima prava i obaveze;
15) povezana lica su supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;
16) istovrsna javna nabavka je nabavka koja ima istu ili sličnu namenu, pri čemu isti ponuđači u odnosu na prirodu delatnosti koju obavljaju mogu da je ispune;
17) otvoreni postupak je postupak u kojem sva zainteresovana lica mogu podneti ponudu;
18) restriktivni postupak je postupak koji se sprovodi u dve faze, i u kojem u drugoj fazi ponudu mogu podneti samo kandidati;
19) kvalifikacioni postupak je postupak koji se sprovodi u dve faze, tako da sva zainteresovana lica mogu podneti prijavu za sve vreme važenja liste kandidata, a naručilac im pod uslovima iz konkursne dokumentacije priznaje kvalifikaciju svakih šest meseci i poziva da podnesu ponudu u drugoj fazi postupka;
20) pregovarački postupak je postupak u kojem naručilac neposredno pregovara sa jednim ili sa više ponuđača o elementima ugovora o javnoj nabavci;
21) konkurentni dijalog je postupak u kojem sva zainteresovana lica mogu podneti prijavu, a sa licima kojima prizna kvalifikaciju (kandidati) naručilac vodi dijalog radi pronalaženja rešenja koje će zadovoljiti njegove potrebe, pozivajući kandidate da podnesu ponude na osnovu usvojenog, odnosno usvojenih rešenja;
22) okvirni sporazum je sporazum između jednog ili više naručilaca i jednog ili više ponuđača, čija je svrha utvrđivanje uslova ugovora koji će se dodeljivati tokom određenog perioda, a koji se odnose na cene i gde je to prikladno, na količine
23) isključivo pravo je pravo na osnovu kojeg određeno lice jedino može obavljati određenu delatnost na određenom geografskom području, a koje je dodeljeno ili proizilazi iz zakona, posebnog propisa ili pojedinačnog akta, odnosno ugovora ili sporazuma, koji je donela, odnosno zaključila Republika Srbija, teritorijalna autonomija ili lokalna samouprava;
24) posebno pravo je pravo na osnovu kojeg određena lica mogu obavljati određenu delatnost na određenom geografskom području, a koje je dodeljeno ili proizilazi iz zakona, posebnog propisa ili pojedinačnog akta, odnosno ugovora ili sporazuma, koji je donela, odnosno zaključila Republika Srbija, teritorijalna autonomija ili lokalna samouprava;
25) ponuđena cena je cena koju ponuđač određuje u ponudi, izražena u dinarima, u koju su uračunati svi troškovi koji se odnose na predmet javne nabavke i koji su određeni konkursnom dokumentacijom;
26) uporediva tržišna cena je cena na relevantnom tržištu, uzimajući u obzir predmet javne nabavke, razvijenost tržišta, uslove iz konkursne dokumentacije, kao što su način plaćanja, količine, rok isporuke, rok važenja ugovora, sredstvo obezbeđenja, garantni rok i sl.;
27) kriterijum je merilo koje se koristi za vrednovanje, upoređivanje i ocenjivanje ponuda;
28) prijava je zahtev zainteresovanog lica za učestvovanje u prvoj fazi restriktivnog postupka, kvalifikacionom postupku i konkurentnom dijalogu;
29) blagovremena ponuda je ponuda koja je primljena od strane naručioca u roku određenom u pozivu za podnošenje ponuda;
30) odgovarajuća ponuda je ponuda koja je blagovremena i za koju je utvrđeno da potpuno ispunjava sve tehničke specifikacije;
31) prihvatljiva ponuda je ponuda koja je blagovremena, koju naručilac nije odbio zbog bitnih nedostataka, koja je odgovarajuća, koja ne ograničava, niti uslovljava prava naručioca ili obaveze ponuđača i koja ne prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke.
3. Sistem nabavki
Član 3.
Sistem nabavki kod Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej obuhvata: planiranje nabavki, sprovođenje postupaka radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci, izvršenje i praćenje izvršenja zaključenog ugovora o nabavci, evidentiranje i izveštavanje o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima.
4. Ciljevi postupka javne nabavke
Član 4.
Cilj postupka javne nabavke je da dobra, usluge i radovi koji se nabavljaju budu odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina i da budu nabavljeni po najpovoljnijoj ceni.
Sprovođenje postupka javne nabavke ima za cilj da omogući nesmetano odvijanja procesa rada i obavljanje delatnosti.
Službe i lica koja učestvuju u postupku javne nabavke obavljaju aktivnosti i poslove u svim fazama postupka u skladu sa načelima javnih nabavki i sa pažnjom dobrog domaćina.
5. Načela javnih nabavki
Član 5.
Postupak javnih nabavki sprovodi se na način da se obezbeđuje poštovanje načela javnih nabavki predviđenih Zakonom o javnim nabavkama (dalje: Zakon): načela efikasnosti i ekonomičnosti, načela obezbeđivanja konkurencije, načela transparentnosti postupka javne nabavke, načela jednakosti ponuđača, načela zaštite životne sredine i obezbeđivanja energetske efikasnosti.
6. Komunikacija u postupku javne nabavke
Član 6.
Komunikacija u postupku javne nabavke i u vezi sa obavljanjem poslova javnih nabavki odvija se pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom, kao i objavljivanjem na Portalu javnih nabavki.
Ako je dokument iz postupka javne nabavke dostavljen od strane naručioca ili ponuđača putem elektronske pošte ili faksom, strana koja je izvršila dostavljanje dužna je da od druge strane zahteva da na isti način potvrdi prijem tog dokumenta, što je druga strana dužna da učini kada je to neophodno, kao dokaz da je izvršeno dostavljanje.
Komunikacija se mora odvijati na način da se obezbedi čuvanje poverljivih podataka o zainteresovanim licima, podataka o ponudama i ponuđačima do otvaranja ponuda, da se obezbedi evidentiranje radnji preduzetih u postupku i čuvanje dokumentacije u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast dokumentarne građe i arhiva.
Ako prema okolnostima konkretnog slučaja nije celishodno ostvariti komunikaciju na način određen Zakonom o javnim nabavkama i ovim Pravilnikom, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki, odnosno druga lica dužna su da sačine zapisnik ili da na drugi način evidentiraju preduzete radnje.
II SPREČAVANJE KORUPCIJE I SUKOBA INTERESA
1. Mere za sprečavanje korupcije
Član 7.
Sva lica koja učestvuju u postupku nabavke u obavezi su da preduzimaju sve potrebne mere za sprečavanje korupcije i sukoba interesa u postupku nabavki definisane Zakonom i ovim Pravilnikom.
Član 8.
Sve radnje preduzete u postupku moraju se pismeno evidentirati od strane lica koje ih preduzima.
Član 9.
Odgovorno lice izdaje pisani ili elektronski nalog sa uputstvom licu zaposlenom na poslovima nabavki za sprovođenje pojedinačnih radnji u postupku nabavke.
Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da izvrši nalog odgovornog lica, u skladu sa uputstvom koje je dato u nalogu, osim u slučaju kada je dati nalog u suprotnosti sa Zakonom.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, lice zaposleno na poslovima nabavki dužno je da odbije izvršenje takvog naloga i o tome obavesti odgovorno lice na isti način na koji je dobilo nalog.
U obaveštenju iz stava 3. ovog člana obrazlaže se koji su delovi naloga u suprotnosti sa zakonom.
2. Dužnost prijavljivanja korupcije i povrede konkurencije
Član 10.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili bilo koje drugo lice angažovano kod naručioca, koje ima podatke o postojanju korupcije u javnim nabavkama dužno je da o tome odmah obavesti Upravu za javne nabavke, državni organ nadležan za borbu protiv korupcije i nadležno tužilaštvo.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u slučaju saznanja o povredi konkurencije prijave podatke organizaciji nadležnoj za zaštitu konkurencije.
3. Zabrana zaključenja ugovora
Član 11.
Naručilac ne može zaključiti ugovor o javnoj nabavci sa ponuđačem u slučaju postojanja sukoba interesa, ukoliko je postojanje sukoba interesa uticalo ili moglo uticati na odlučivanje u postupku javne nabavke.
Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki će na zahtev naručioca odobriti zaključenje ugovora iz stava 1. ovog člana, ako naručilac dokaže da bi zabrana zaključenja ugovora prouzrokovala velike teškoće u radu ili poslovanju naručioca koje su nesrazmerne vrednosti javne nabavke, odnosno značajno ugrozila interes Republike Srbije, da je preduzeo sve mere radi suzbijanja štetnih posledica, da ostali ponuđači ne ispunjavaju uslove iz postupka, odnosno da je nakon rangiranja njihovih ponuda razlika u ceni veća za 10% ili broj pondera veći za deset u korist izabranog ponuđača.
Odluka Republička komisija za zaštitu prava objavljuje se na internet stranici naručioca, Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki i na Portalu javnih nabavki.
III PLANIRANJE NABAVKI
1. Vremenski okvir za planiranje
Član 12.
Planiranje nabavki za narednu godinu se odvija u tekućoj godini, paralelno sa izradom Plana i programa poslovanja i finansijskog plana za narednu godinu.
2. Kriterijumi za planiranje
Član 13.
Planiranje nabavki se vrši na osnovu kriterijuma navedenih u Pravilniku o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca.
3. Način iskazivanja potreba
Član 14.
Sve službe prilikom izrade Plana i programa poslovanja i finansijskog plana, dostavljaju u pismenom obliku planirane potrebe za narednu godinu. Potrebe moraju biti iskazane u odgovarajućim količinskim jedinicama, opisanih karakteristika, kvaliteta i dinamike potreba, sa obrazloženjem razloga i svrsishodnosti nabavke.
Tim za planiranje/lice iz tima vrši prikupljanje, proveru iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba za svaku nabavku pojedinačno.
4. Istraživanje tržišta
Član 15.
Na osnovu utvrđenih potreba za dobrima, uslugama i radovima za realizaciju planiranih aktivnosti Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej tim za planiranje nabavki utvrđuje ukupne specifikacije dobara, usluga i radova.
Utvrđene specifikacije predstavljaju osnov za istraživanje tržišta.
Član 16.
Istraživanje tržišta sprovodi tim za planiranje ili druga lica koja odredi odgovorno lice.
Član 17.
Istraživanje tržišta sprovodi se prikupljanjem podataka na terenu, putem interneta, dostupnih baza podataka i oglasa, u zavisnosti od količina i vrste dobara, usluga i radova.
5. Određivanje predmeta nabavke
Član 18.
Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja tržišta vrši se procena potrebnih finansijskih sredstava, a radi izrade predloga finansijskog plana.
Nakon usvajanja finansijskog plana, tim za planiranje usklađuje utvrđene specifikacije sa odobrenim finansijskim sredstvima i određuje predmet svake pojedinačne nabavke, imajući u vidu istovrsnost javne nabavke
Član 19.
Prilikom odlučivanja koje će nabavke biti obuhvaćene planom javnih nabavki, tim za planiranje analizira prioritete, imajući u vidu pre svega potrebe za redovno obavljanje delatnosti i potrebe za unapređenjem delatnosti, kao i kriterijume za planiranje.
6. Vrste predmeta javne nabavke
Član 20.
Predmet javne nabavke dobra je kupovina dobara, zakup ili lizing dobara (sa pravom kupovine ili bez toga prava).
Predmet javne nabavke usluge su usluge specificirane u Prilogu 1. Zakona.
Predmet javne nabavke radova je: izvođenje radova ili projektovanje i izvođenje radova opisanih u Uredbi o klasifikaciji delatnosti, Sektor F – Građevinarstvo.
U slučaju kombinovanog predmeta javne nabavke, predmet nabavke se određuje prema osnovnom predmetu ugovora, odnosno u skladu sa članom 6a, Zakona o javnim nabavkama kojim se definišu mešovite javne nabavke.
7. Javna nabavka po partijama
Član 21.
Uvek kada je to moguće i svrsishodno sa stanovišta ciljeva nabavke, tim za planiranje će predmet javne nabavke oblikovati po partijama pri čemu će partija predstavljati istovrsnu celinu dobara, usluga i radova.
8. Određivanje perioda trajanja ugovora
Član 22.
Ugovori se po pravilu zaključuju na period od 12 meseci, a izuzetno se ugovor može zaključiti na duže od 12 meseci, u zavisnosti od predmeta nabavke.
Odluku o periodu trajanja ugovora donosi odgovorno lice u skladu sa zakonom, a na predlog tima za planiranje.
9. Procenjena vrednost nabavke
Član 23.
Procenjena vrednost nabavke iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost.
Vrednost nabavke procenjuje se na osnovu rezultata istraživanja tržišta za specificirane količine i kvalitet dobara, usluga i radova.
Naručilac ne može određivati procenjenu vrednost javne nabavke, niti može deliti istovrsnu javnu nabavku na više nabavki s namerom izbegavanja primene Zakona ili pravila određivanja vrste postupka u odnosu na procenjenu vrednost javne nabavke.
9.1. Određivanje procenjene vrednosti nabavke dobara
Član 24.
Osnovica za izračunavanje procenjene vrednosti javne nabavke dobara određuje se na sledeći način:
1) u slučaju kada je predmet ugovora kupovina, zakup ili i kada je rok na koji se ugovor zaključuje 12 meseci ili kraći, uzima se ukupna procenjena vrednost ugovora za sve vreme njegovog trajanja, a kada je rok duži od 12 meseci, ukupna procenjena vrednost ugovora uključuje procenjenu vrednost za prvih 12 meseci i procenjenu vrednost za preostali period do isteka roka;
2) u slučaju kad se ugovor iz tačke 1) zaključuje na neodređeni rok, kao i u slučaju kad postoji neizvesnost u pogledu roka na koji se ugovor zaključuje, uzima se mesečna procenjena vrednost ugovora pomnožena sa 48.
U slučaju periodičnih ugovora, kao i ugovora koje je potrebno obnoviti po isteku određenog roka, procenjena vrednost javne nabavke određuje se:
1) na osnovu vrednosti sličnih periodičnih ugovora zaključenih tokom prethodne budžetske godine ili tokom prethodnih 12 meseci, usklađene sa očekivanim promenama u pogledu količine ili vrednosti dobara čije je pribavljanje predmet ugovora u toku 12 meseci, koji počinju da teku od dana zaključenja prvobitnog ugovora;
2) na osnovu ukupne procenjene vrednosti sličnih periodičnih ugovora tokom 12 meseci nakon prve isporuke ili tokom trajanja ugovora ukoliko je trajanje ugovora duže od 12 meseci.
9.2. Određivanje procenjene vrednosti nabavke usluga
Član 25.
Pri izračunavanju procenjene vrednosti javne nabavke usluga, u vrednost usluge uračunavaju se i svi troškovi vezani za uslugu koje će imati ponuđač.
Kod pojedinih usluga uzimaju se u obzir sledeći iznosi:
1) za usluge osiguranja – visinu premije, kao i druge vrste plaćanja koje terete uslugu;
2) za bankarske i druge finansijske usluge – naknade, provizije, kao i druge vrste plaćanja koje terete uslugu;
3) za dizajn, arhitektonske usluge, prostorno planiranje i sl. – naknadu ili proviziju.
Ako nije moguće odrediti procenjenu vrednost usluge zbog dužine trajanja ugovora, vrednost usluge određuje se na sledeći način:
u slučaju kada je rok na koji se ugovor zaključuje određen i ako je taj rok 36.meseci ili kraći, ukupna vrednost ugovora za ceo rok;
u slučaju kada rok na koji se ugovor zaključuje nije određen, mesečna vrednost pomnožena sa 48.
9.3. Određivanje procenjene vrednosti nabavke radova
Član 26.
Procenjena vrednost javne nabavke radova određuje se tako što ukupna vrednost radova predstavlja osnovicu za izračunavanje vrednosti javne nabavke radova.
Pri određivanju procenjene vrednosti javne nabavke radova u vrednosti radova, uključuje i vrednost svih dobara i usluga koji su neophodni za izvršenje ugovora o javnoj nabavci radova.
9.4. Određivanje procenjene vrednosti javne nabavke po partijama
Član 27.
Kada je predmet javne nabavke oblikovan po partijama, određuje se procenjena vrednost svake partije pojedinačno, a potom se procenjena vrednost javne nabavke oblikovane po partijama određuje kao zbir procenjenih vrednost svih partija, za period za koji se zaključuje ugovor.
9.5. Određivanje procenjene vrednosti u pojedinim postupcima
Član 28.
U slučaju kvalifikacionog postupka, okvirnog sporazuma i sistema dinamične nabavke, procenjena vrednost javne nabavke određuje se kao vrednost svih ugovora predviđenih za vreme trajanja liste kandidata, okvirnog sporazuma, odnosno sistema dinamične nabavke.
10. Izbor vrste postupka
Član 29.
Vrstu postupka određuje tim za planiranje, imajući u vidu vrstu i specifičnost predmeta nabavke, dostupnost, dinamiku nabavke i procenjenu vrednost.
Dodela ugovora po pravilu vrši se u otvorenom ili restriktivnom postupku. Dodela ugovora može se vršiti i u:
- kvalifikacionom postupku;
- pregovaračkom postupku sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda;
- pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda;
- konkurentnom dijalogu;
- konkursu za dizajn;
- postupku javne nabavke male vrednosti,
- u slučajevima kada su ispunjeni Zakonom propisani uslovi za primenu ovih postupaka javnih nabavki.
Član 29.
Izbor vrste postupka se vrši, imajući u vidu:
- ciljeve nabavki;
- iskazane potrebe za dobrima, uslugama ili radovima;
- rezultate ispitivanja i istraživa tržišta, posebno u pogledu stanja konkurencije na tržištu i dostupnosti dobara, usluga i radova;
- procenjenu vrednost pojedinačne nabavke;
- složenost predmeta nabavke.
11. Nabavke na koje se Zakon ne primenjuje
Član 30.
U slučaju nabavki na koje se Zakon ne primenjuje može se doneti godišnji interni plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje (u daljem tekstu: Interni plan nabavki). Interni plan nabavki donosi se istovremeno kad i plan (javnih) nabavki.
Prilikom planiranja nabavki na koje se zakon ne primenjuje tim za planiranje, određuje posebno vrstu predmeta nabavke, (procenjenu) vrednost, ako je to moguće ili barem okvirnu vrednost nabavke, okvirne rokove za realizaciju ovih nabavki.
12. Određivanje rokova
Član 31.
Prilikom planiranja javnih nabavki, tim za planiranje će odrediti sledeće okvirne rokove:
- okvirni rok za pokretanje postupka,
- okvirni rok za zaključenje ugovora,
- okvirni rok trajanja ugovora.
Član 32.
Prilikom određivanja rokova tim za planiranje uzima u obzir:
- podatke o rokovima važenja ranije zaključenih ugovora i dinamici njihovog izvršenja,
- dinamiku potreba za dobrima, uslugama i radovima,
- vremenske okvire u kojima je moguće izvoditi građevinske radove i vreme potrebno za njihovo izvođenje,
- vreme potrebno za realizaciju pojedinih aktivnosti u postupcima javnih nabavki,
- rokove za dobijanje mišljenja Uprave za javne nabavke.
13. Centralizovane nabavke, nabavke od strane više naručilaca i rezervisane javne nabavke
Član 33.
Tim za planiranje razmatra mogućnost i donosi odluku koje će se nabavke sprovoditi preko tela za centralizovane nabavke ili zajedno sa drugim naručiocima,odnosno po ovlašćenju (u ime i za račun naručioca), kao i odluku o sprovođenju rezervisanih nabavki. Ove nabavke će kao takve biti navedene i obrazložene u planu(javnih) nabavki.
14. Odgovornost za donošenje plana(javnih) nabavki
Član 34.
Plan (javnih) nabavki donosi direktor.
Interni plan nabavki donosi direktor.
15. Rok za donošenje plana javnih nabavki i internog plana nabavki
Član 35.
Plan javnih nabavki za tekuću godinu donosi se na početku godine, odnosno kada se steknu uslovi za njegovo donošenje. Istovremeno, naručilac odvojeno od plana javnih nabavki može doneti i godišnji interni plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje.
16. Sadržina plana nabavki
Član 36.
Plan nabavki priprema se u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktom.
Član 37.
Plan javnih nabavki sadrži sledeće podatke:
1) redni broj (javne) nabavke – svaki predmet nabavke vodi se pod posebnom pozicijom u planu nabavki, za svaki postupak nabavke;
2) predmet (javne) nabavke – kratak i jasan opis predmeta nabavke za koju se sprovodi postupak, a može se uneti i oznaka iz opšteg rečnika nabavki;
3) procenjenu vrednost (javne) nabavke, na godišnjem nivou i ukupno – ukupna procenjena vrednost nabavke bez PDV-a;
4) vrstu postupka javne nabavke
5) okvirni datum pokretanja postupka – mesec ili precizniji vremenski period u kome se planira pokretanje postupka, odnosno donošenje odluke o pokretanju postupka;
6) okvirni datum zaključenja ugovora – mesec ili precizniji vremenski period u kome se planira zaključenje ugovora;
7) okvirni datum trajanja ugovora – mesec ili precizniji vremenski period na koji se ugovor zaključuje.
8) podatak o centralizovanoj nabavci – naznaka da se nabavka sprovodi preko tela za centralizovane nabavke ili zajedno sa drugim naručiocem, odnosno po ovlašćenju;
9) druge podatke i napomene koji su od značaja za proces planiranja nabavki.
17. Sadržina internog plana nabavki na koje se zakon ne primenjuje
Član 38.
Interni plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje sadrži:
- određivanje rednog broja,
- predmet nabavke,
- (procenjenu) vrednost nabavke, a ako nije moguće tačno utvrditi, barem njeno bliže određenje,
- okvirne rokove za realizaciju nabavke
Interni plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje može sadržati i druge elemente.
18. Način izrade i dostavljanja plana javnih nabavki i nabavki na koje se zakon ne primenjuje
Član 39.
Usvojeni Plan javnih nabavki lice zaposleno na poslovima nabavki izrađuje i objavljuje na Portalu javnih nabavki u roku od 10 dana od dana donošenja. Izuzetno, ako pojedini podaci iz plana javnih nabavki predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, ti podaci iz plana se neće objaviti. U ovom slučaju, naručilac će imati obavezu da takav plan nabavki dostavi u izvornom obliku Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
19. Izmena plana (javnih) nabavki
Član 40.
Plan javnih nabavki i interni plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje može se izmeniti i dopuniti kad god se pojavi potreba za izmenom i dopunom.
Izmenom i dopunom plana javnih nabavki smatra se izmena u pogledu:
- povećanja procenjene vrednosti nabavke za više od 10%
- izmena predmeta javne nabavke
- planiranje nove javne nabavke
Na postupak izmene i dopune plana javnih nabavki shodno se imaju primeniti pravila koja su propisana ovim Pravilnikom za njegovo donošenje.
Pravila Pravilnika koja se odnose na objavljivanje plana javnih nabavki shodno će se primeniti i na objavljivanje izmena i dopuna plana javnih nabavki.
20 Izmena i dopuna internog plana nabavki na koje se zakon ne primenjuje
Član 41.
Izmenom i dopunom internog plana nabavki na koje se zakon ne primenjuje smatra se izmena u pogledu planiranja nove nabavke na koju se zakon ne primenjuje i
Na postupak izmene i dopune internog plana nabavki shodno se imaju primeniti pravila koja su propisana ovim Pravilnikom za njegovo donošenje.
IV SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE
1. Pokretanje postupka
Član 42.
Postupak javne nabavke pokreće se odlukom o pokretanju postupka javne nabavke.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži elemente propisane Zakonom kao i druge elemente za koje se proceni da su neophodni za sprovođenje postupka konkretne javne nabavke.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi odgovorno lice.
1.1. Pokretanje pregovaračkog postupka i konkurentnog dijaloga
Član 43.
U slučaju pokretanja pregovaračkog postupka i konkurentnog dijaloga odluka sadrži i razloge za primenu tog postupka.
U slučaju primene pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda odluka, sadrži i osnovne podatke o licima kojima će naručilac uputiti poziv za podnošenje ponude i razloge za upućivanje poziva tim licima
Pre pokretanja pregovaračkog postupka u slučajevima iz člana 36. stav 1. tačka od 2) do 6) Zakona,podnosi se zahtev Upravi za javne nabavke,radi dobijanja mišljenja o osnovanosti primene pregovaračkog postupka.
Odluka o pokretanju pregovaračkog postupka može se doneti nakon prijema mišljenja Uprave za javne nabavke ili ako nakon deset dana Uprava za javne nabavke ne dostavi mišljenje.
U slučaju pregovaračkog postupka iz razloga hitnosti iz člana 36. stav 1. tačka 3) može se pokrenuti postupak bez čekanja mišljenje Uprava za javne nabavke.U slučaju primene pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda odluka mora da sadrži i osnovne podatke o licima kojima će se uputiti poziv za podnošenje ponude i razloge za upućivanje u skladu sa Zakonom.
Nakon donošenja odluke o pokretanju pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje istovremeno sa upućivanjem poziva za podnošenje ponuda obaveštenje o pokretanju postupka na Portalu javnih nabavki i internet stranici, koje sadrži podatke iz Priloga 3E Zakona, i konkursnu dokumentaciju.
1.2. Pokretanje zajedničke nabavke
Član 44.
Postupak zajedničke nabavke pokreće se donošenjem odluke o zajedničkom sprovođenju postupka javne nabavke.
Jedan naručilac može ovlastiti drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke u celosti ili da preduzme određene radnje u postupku, o čemu naručilac donosi posebnu odluku.
Naručilac u slučajevima pod stavom 1. i 2. donosi posebnu odluku.
Odluka se izrađuje u skladu sa modelom koji je izradila Uprava za javne nabavke.
2. Komisija za sprovođenje javne nabavke
Član 45.
Postupak javne nabavke sprovodi komisija za javnu nabavku.
Rešenje o imenovanju komisije donosi odgovorno lice istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka javne nabavke.
Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži imena članova komisije, njihovih zamenika, definiše zadatke i sadrži ostale elemente propisane Zakonom.
Kada se sprovodi postupak javne nabavke male vrednosti odgovorno lice odlučuje da li će postupak sprovoditi lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili komisija za javnu nabavku, a imajući u vidu složenost predmeta nabavke koja može zahtevati učešće drugih stručnih lica.
2.1. Sastav komisije
Član 46.
Komisija za javne nabavke (dalje: Komisija) ima najmanje tri člana od kojih je jedan službenik za javne nabavke ili lice sa stečenim obrazovanjem na pravnom fakultetu.
U slučaju sprovođenja postupka javne nabavke čija je procenjena vrednost veća od 15.000.000 dinara, službenik za javne nabavke mora biti član komisije.
Ostali članovi komisije se imenuju iz reda zaposlenih koji imaju odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti koja je predmet nabavke. Ukoliko nema zaposlenih sa stručnim obrazovanjem iz oblasti koja je predmet javne nabavke, u komisiji se može imenovati i lice koje nije zaposleno u Domu za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej.
Za članove komisije ne mogu biti imenovana lica koja su u sukobu interesa u vezi sa predmetom javne nabavke.
Član 47.
Članovi komisije nakon uručenja rešenja potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa.
Ukoliko članovi komisije smatraju da mogu biti u sukobu interesa ili ukoliko u toku postupka javne nabavke saznaju da mogu doći u sukob interesa, o tome bez odlaganja treba obavestiti organ koji je doneo rešenje koji će preduzeti potrebne mere kako ne bi došlo do štetnih posledica u daljem toku postupka javne nabavke.
3. Oglašavanje u postupku javne nabavke
Član 48.
U postupku javne nabavke oglašavanje se vrši na način propisan Zakonom u cilju obezbeđivanja sprovođenja načela transparentnosti postupka.
Objavljivanje oglasa vrši sena Portalu javnih nabavki i internet stranici.
3.1. Vrste oglasa
Član 49.
U postupku javne nabavke objavljuju se sledeća dokumenta:
- poziv za podnošenje ponuda i prijava;
- konkursna dokumentacija;
- izmene i dopune konkursne dokumentacije
- obaveštenje o sistemu dinamične nabavke;
- poziv za učešće na konkursu za dizajn;
- obaveštenje o priznavanju kvalifikacije;
- obaveštenje o zaključenom okvirnom sporazumu;
- obaveštenje o pokretanju pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda;
- odluka o dodeli ugovora
- odluka o obustavi postupka
- obaveštenje o zaključenom ugovoru;
- obaveštenje o rezultatima konkursa;
- obaveštenje o obustavi postupka javne nabavke;
- odluka o izmeni ugovora o javnoj nabavci;
- obaveštenje o podnetom zahtevu za zaštitu prava;
- obaveštenje o produženju roka za podnošenje ponuda/prijava;
- obaveštenje o poništenju postupka javne nabavke
- informacije i pojašnjenja Komisije u vezi sa pripremanjem ponuda.
Član 50.
U slučajevima nabavki dobara i usluga čija procenjena vrednost prelazi 5.000.000 dinara oglasi se objavljuju i na Portalu službenih glasila Republike Srbije i baza propisa.
Ako je procenjena vrednost javne nabavke veća od 250.000.000 dinara za dobra i usluge i 500.000.000 dinara za radove, oglas o javnoj nabavci objavljuje se i na stranom jeziku, koji se obično koristi u međunarodnoj trgovini, u oblasti iz koje je predmet javne nabavke.
Poziv za podnošenje ponuda ili prijava može se objaviti i u nekom specijalizovanom listu prema predmetu konkretne javne nabavke.
Član 51.
Za sprovođenje radnji u vezi sa oglašavanjem u postupku javne nabavke zaduženo je lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.
3.3. Poziv za podnošenje ponuda/prijava
Član 52.
Poziv za podnošenje ponuda, odnosno prijava objavljuje se u slučajevima kada je to propisano Zakonom.
Sadržina poziva za podnošenje ponuda određena je u Prilogu 3B, a sadržina poziva za podnošenje prijava u Prilogu 3V Zakona.
U pozivu za podnošenje ponuda/prijava obavezno se određuje rok za podnošenje ponuda u zavisnosti od vrste postupka javne nabavke.
Rok za podnošenje ponuda/prijava računa se od dana objavljivanja poziva za podnošenje ponuda/prijava na Portalu javnih nabavki, odnosno od dana slanja poziva za podnošenje ponuda. Određivanjem roka smatra se određivanje datuma i sata do kojeg se ponude mogu podnositi.
4. Konkursna dokumentacija
Član 53.
Konkursna dokumentacija se priprema u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o obaveznim elementima konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki i načinu dokazivanja ispunjenosti uslova.
Konkursna dokumentacija sadrži sve podatke na osnovu kojih će ponuđači moći da pripreme prihvatljivu ponudu.
Konkursnu dokumentaciju priprema komisija, odnosno lice zaposleno na poslovima javnih nabavki kada postupak sprovodi to lice.
4.1. Sadržina konkursne dokumentacije
Član 54.
Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji moraju biti istovetni sa podacima koji su navedeni u pozivu za podnošenje ponuda.
Član 55.
Konkursna dokumentacija u skladu sa vrstom postupka i prirodom predmeta javne nabavke sadrži sve elemente u skladu sa propisima o javnim nabavkama.
Komisija za javnu nabavki prilikom izrade konkursne dokumentacije pridržava se osnovnih načela javnih nabavki, a posebno načela obezbeđivanja konkurencije i jednakosti ponuđača. Uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i elementi kriterijuma za dodelu ugovora moraju biti u logičkoj vezi sa predmetom nabavke i ne smeju da ograničavaju konkurenciju.
Konkursna dokumentacija sadrži obavezne uslove za učešće u postupku javne nabavke propisane Zakonom, a prema predmetu nabavke može da sadrži i dodatne uslove.
Dodatne uslove samostalno određuje Komisija, uzimajući u obzir predmet i vrednost javne nabavke i druge činjenice koje su od značaja za izvršenje predmetne javne nabavke.
4.2. Izrada tehničke specifikacije
Član 56.
Tehnička specifikacija i projektna dokumentacija predstavljaju tehničke zahteve u kojima su opisane karakteristike dobara, usluga i radova.
Tehničke specifikacije moraju biti određene u skladu sa odredbama Zakona i drugih propisa koji regulišu oblast koja je predmet nabavke.
Prilikom određivanja tehničkih specifikacija vodi se računa da se obezbedi da dobra, usluge i radovi odgovaraju obejktivnim potrebama.
Tehničke specifikacije u slučaju nabavke dobara i usluga određuju karakteristike dobara i usluga kao što su dimenzije, opisi, nivo kvaliteta, sigurnost, nivo uticaja na životnu sredinu, potrošnju energije, ocenu usaglašenosti i slično.
U slučaju nabavke radova, tehničke specifikacije pored karakteristika, sadrže i propise o projektima, obračunu troškova, probi, inspekciji i uslovima preuzimanja, metodu gradnje i druge elemente relevantne za predmetnu nabavku.
4.3. Objavljivanje konkursne dokumentacije
Član 59.
Komisija odnosno lice zaposleno na poslovima javnih nabavki odmah nakon izrade, a pre objavljivanja poziva i konkursne dokumentacije kontroliše saobraznost podataka iz konkursne dokumentacije sa podacima iz poziva za podnošenje ponude i proverava da li konkursna dokumentacija sadrži sve elemente propisane Zakonom.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki istovremeno sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda objavljuje konkursnu dokumentaciju na Portalu javnih nabavki i na internet stranici u skladu sa Zakonom.
4.4. Izmena ili dopuna konkursne dokumentacije
Član 60.
Izmene ili dopune konkursne dokumentacije vrši Komisija u slučaju ispravki podataka ili kada je to neophodno za uspešno sprovođenje postupka javne nabavke.
Izmenjena konkursna dokumentacija se objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici.
Član 61.
Ukoliko komisija za javnu nabavku izmeni ili dopuni konkursnu dokumentaciju u roku ne dužem od osam dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, produžava se rok za podnošenje ponuda.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje obave-štenje o produženju roka za podnošenje ponuda na Portalu javnih nabavki i internet stranici.
Nakon isteka roka predviđenog za podnošenje ponuda ne može se menjati niti dopunjavati konkursna dokumentacija.
4.5. Dodatne informacije i pojašnjenja konkursne dokumentacije
Član 62.
Nakon objavljivanja poziva i konkursne dokumentacije komisija je nadležna za komunikaciju sa zainteresovanim licima i ponuđačima.
Komisija odgovara na zahteve za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima u vezi sa pripremanjem ponude, ako su sačinjeni u pisanom obliku i dostavljeni najkasnije pet dana pre isteka roka za podnošenje ponude.
Komisija u roku od tri dana, od dana prijema zahteva, objavljuje odgovor na Portalu javnih nabavki i internet stranici.
Pisani zahtevi i odgovori se čuvaju u dokumentaciji koja se odnosi na konkretnu javnu nabavku.
5. Prijem ponuda
Član 63.
Lice zaposleno na poslovima za prijem pošte prilikom prijema ponude na koverti, odnosno kutiji u kojoj se ponuda nalazi obeležava vreme prijema i evidentira broj i datum ponude prema redosledu prispeća. Ukoliko je ponuda dostavljena neposredno, predaje se ponuđaču potvrda prijema ponude.
Ponude se čuvaju na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.
Primljene ponude se dostavljaju komisiji neposredno pre otvaranja ponuda.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki dužno je da čuva kao poslovnu tajnu imena zainteresovanih lica, ponuđača, kao i podatke o podnetim ponudama, do otvaranja ponuda.
6. Zahtev za zaštitu prava podnet pre isteka roka za podnošenje ponuda
Član 64.
Zahtev za zaštitu prava podnosi se naručiocu, a kopija se istovremeno dostavlja Republičkoj komisiji.
Zahtev za zaštitu prava može se podneti u toku celog postupka javne nabavke, protiv svake radnje naručioca, osim ako Zakonom nije drugačije određeno.
Zahtev za zaštitu prava kojim se osporava vrsta postupka, sadržina poziva za podnošenje ponuda ili konkursne dokumentacije smatraće se blagovremenim ako je primljen od strane naručioca najkasnije sedam dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, a u postupku javne nabavke male vrednosti i kvalifikacionom postupku ako je primljen od strane naručioca tri dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, bez obzira na način dostavljanja i ukoliko je podnosilac zahteva u skladu sa članom 63. stav 2. Zakona o javnim nabavkama ukazao naručiocu na eventualne nedostatke i nepravilnosti, a naručilac iste nije otklonio.
Zahtev za zaštitu prava kojim se osporavaju radnje koje naručilac preduzme pre isteka roka za podnošenje ponuda, a nakon isteka roka iz stava 3. ovog člana, smatraće se blagovremenim ukoliko je podnet najkasnije do isteka roka za podnošenje ponuda.
Odredbe st. 3. i 4. ovog člana ne primenjuju se u slučaju pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, ako podnosilac zahteva ili sa njim povezano lice nije učestvovao u tom postupku.
Naručilac objavljuje obaveštenje o podnetom zahtevu za zaštitu prava na Portalu javnih nabavki i na svojoj internet stranici najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahteva za zaštitu prava, koje sadrži podatke iz Priloga 3LJ.
Član 65.
O zahtevu za zaštitu prava odlučuje komisija za javnu nabavku.
Ako podneti zahtev za zaštitu prava ne sadrži sve propisane obavezne elemente, naručilac će takav zahtev odbaciti zaključkom, koji se dostavlja podnosiocu zahteva i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja.
Protiv zaključka naručioca u ovom slučaju podnosilac zahteva može u roku od tri dana od dana prijema zaključka podneti žalbu Republičkoj komisiji, dok kopiju žalbe istovremeno dostavlja naručiocu.
Nakon navedenog, naručilac proverava da li je zahtev podnet u roku i da li je izjavljen od strane lica koje ima aktivnu legitimaciju.
Ako je zahtev za zaštitu prava neblagovremen ili ga je podnelo lice koje nema aktivnu legitimaciju, naručilac će takav zahtev odbaciti zaključkom. Zaključak naručilac dostavlja podnosiocu zahteva i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja i protiv zaključka podnosilac zahteva može, u roku od tri dana od dana prijema tog zaključka podneti žalbu Republičkoj komisiji dok kopiju žalbe istovremeno dostavlja naručiocu.
Nakon prijema žalbe naručilac će u roku od tri dana dostaviti Republičkoj komisiji potrebnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke radi odlučivanja o žalbi.
Ukoliko se u postupku prethodnog ispitivanja zahteva za zaštitu prava utvrdi da je zahtev za zaštitu prava uredan (blagovremen, izjavljen od strane aktivno legitimisanog lica i da sadrži sve obavezne podatke), naručilac će u roku od 5 dana od dana prijema urednog zahteva:
rešenjem usvojiti zahtev za zaštitu prava. U ovom slučaju rešenje naručilac dostavlja podnosiocu zahteva, ponuđačima i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja. Ukoliko ovim rešenjem naručilac nije usvojio sve navode zahteva za zaštitu prava, podnosilac zahteva može pisanim izjašnjenjem nastaviti postupak pred Republičkom komisijom u roku od tri dana od dana prijema rešenja o čemu istovremeno obaveštava naručioca. U ovom slučaju naručilac je dužan da u roku od tri dana od dana prijema pisanog izjašnjenja podnosioca zahteva kompletnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke dostavi Republičkoj komisiji.
ili
dostaviti Republičkoj komisiji odgovor u kojem će se izjasniti na sve navode zahteva za zaštitu prava i kompletnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke, radi odlučivanja o zahtevu za zaštitu prava. U ovom slučaju naručilac je dužan da pismeno, u roku od tri dana od dana dostavljanja zahteva Republičkoj komisiji, obavesti podnosioca zahteva.
7. Otvaranje ponuda
Član 66.
Otvaranje ponuda sprovodi se u prostorijama Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej,u vreme koje je određeno u pozivu za podnošenje ponuda, odnosno odmah nakon isteka roka za podnošenje ponuda.
Otvaranje ponuda je javno i može prisustvovati svako zainteresovano lice, a aktivno mogu učestvovati samo ovlašćeni predstavnici ponuđača.
Predstavnik ponuđača koji učestvuje u postupku otvaranja ponuda ima pravo da prilikom otvaranja ponuda izvrši uvid u podatke iz ponude koji se unose u zapisnik o otvaranju ponuda.
Ponude primljene nakon isteka roka za podnošenja ponuda se ne otvaraju, već se po okončanju postupka zatvorene vraćaju ponuđaču.
Prilikom otvaranja ponuda komisija sačinjava zapisnik koji sadrži podatke predviđene Zakonom.
Zapisnik o otvaranju ponuda potpisuju članovi Komisije i predstavnici ponuđača, koji preuzimaju primerak zapisnika, a ponuđačima koji nisu učestvovali u postupku otvaranja ponuda dostavlja se zapisnik u roku od tri dana, od dana otvaranja.
8. Stručna ocena primljenih ponuda
Član 67.
Komisija vrši stručnu ocenu ponuda nakon okončanja postupka otvaranja u roku predviđenom Zakonom.
Komisija vrši stručnu ocenu svih ponuda koje su blagovremeno primljene i otvorene na otvaranju ponuda.
Prilikom stručne ocene svake pojedinačne ponude Komisija utvrđuje:
- da li postoje bitni nedostaci ponude;
- da li je ponuda odgovarajuća, u smislu ispunjavanja tehničkih specifikacija koje su tražene u konkursnoj dokumentaciji;
- da li postoje računske greške u ponudi i ukoliko postoje, poziva ponuđača radi davanja saglasnosti za ispravku greške;
- da li ponuda sadrži neuobičajeno nisku cenu;
- da li je ponuda prihvatljiva, u smislu da ponuda ne ograni-čava, niti uslovljava prava Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej ili obaveze ponuđača i koja ne prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke;
- da li postoji dokaz negativne reference.
Član 68.
Komisija odbija ponude:
- kada utvrdi da postoje bitni nedostaci ponude;
- kada utvrdi da su neodgovarajuće jer ne ispunjavaju zahtevane tehničke specifikacije;
- kada utvrdi da ponude ograničavaju ili uslovljavaju prava Doma za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej ili obaveze ponuđača i koje prelaze iznos procenjene vrednosti javne nabavke.
Komisija u bilo kom postupku javne nabavke može predložiti dodelu ugovora ponuđaču čija ponuda sadrži ponuđenu cenu veću od procenjene vrednosti javne nabavke, ako:
- nije veća od uporedive tržišne cene i
- ako su ponuđene cene u svim odgovarajućim ponudama veće od procenjene vrednosti javne nabavke.
Komisija može odbiti ponude ukoliko poseduje dokaz negativne reference, a onako kako su iste definisane zakonom o javnim nabavkama.
Član 69.
U slučaju neuobičajeno niske cene komisija poziva ponuđača da u primerenom roku detaljno obrazloži strukturu ponuđene cene.
Nakon izjašnjenja ponuđača Komisija će odlučiti da li će ovu ponudu odbiti ili uzeti u dalju ocenu ceneći verodostojnost podataka koje je ponuđač izneo.
Član 70.
Komisije sve ponude koje nisu odbijene rangira primenom kriterijuma za dodelu ugovora određenog u pozivu za podnošenje ponude i konkursnoj dokumentaciji.
U postupku rangiranja ponuda Komisija može zahtevati od ponuđača dodatna objašnjenja koja su neophodna pri pregledu, vrednovanju i upoređivanju ponuda, a može da izvrši i kontrolu (uvid) kod ponuđača odnosno njegovog podizvođača.
9. Izveštaj o stručnoj oceni ponuda
Član 71.
Nakon izvršene stručne ocene ponuda, Komisija u što kraćem roku sačinjava Izveštaj o stručnoj oceni ponuda koji sadrži podatke taksativno navedene u Zakonu.
Izveštaj o stručnoj oceni dostavlja se odgovornom licu.
Član 72.
Nakon izvršenog rangiranja ponuda, a pod uslovom da postoji najmanje jedna prihvatljiva ponuda, Komisija predlaže da se dodeli ugovor ponuđaču koji je ponudio najpovoljniju ponudu.
Komisija predlaže odgovornom licu da se obustavi postupak javne nabavke ukoliko se nakon rangiranja ponuda utvrdi da ne postoji nijedna prihvatljiva ponuda.
Član 73.
Ukoliko se u otvorenom, restriktivnom ili kvalifikacionom postupku ili konkurentnom dijalogu dobiju sve neprihvatljive ponude Komisija može predložiti da se sprovede pregovarački postupak sa objaljivanjem javnog poziva.
Ukoliko u otvorenom, odnosno restriktivnom postupku nije dobijena nijedna ponuda, odnosno nijedna prijava ili su sve ponude neodgovarajuće, Komisija može predložiti da se pokrene pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva.
10. Odluka o dodeli ugovora
Član 74.
Odgovorno lice donosi odluku o dodeli ugovora na osnovu Izveštaja o stručnoj oceni ponuda koji sačini Komisija.
Član 75.
Odluka o dodeli ugovora sadrži sve podatke u skladu sa Zakonom. Odluka o dodeli ugovora mora sadržati i uputstvo o pravnom sredstvu.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici naručioca u roku od tri dana, od dana donošenja.
Ako pojedini podaci iz odluke predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, ti podaci iz odluke se neće objaviti. U ovom slučaju odluka se u izvornom obliku dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
U slučaju da odgovorno lice prihvati predlog komisije da se ugovor dodeli ponuđaču čija ponuda sadrži ponuđenu cenu veću od procenjene vrednosti javne nabavke, a koja nije veća od uporedive tržišne cene i ako su ponuđene cene u svim odgovarajućim ponudama veće od procenjene vrednosti javne nabavke, obrazloženi izveštaj se dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
11. Odluka o obustavi postupka
Član 76.
Odgovorno lice donosi odluku o obustavi postupka na osnovu Izveštaja o stručnoj oceni ponuda koji sačini Komisija.
Odgovorno lice može da obustavi postupak javne nabavke iz objektivnih i dokazivih razloga, koji se nisu mogli predvideti u vreme pokretanja postupka i koji onemogućavaju da se započeti postupak okonča, ili usled kojih je prestala potreba za predmetnom nabavkom zbog čega se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci.
Odluka o obustavi postupka javne nabavke mora da sadrži razloge obustave postupka, odluku o troškovima pripremanja ponuda i uputstvo o pravnom sredstvu.
Odluka o obustavi postupka javne nabavke objavljuje se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici naručioca u roku od tri dana, od dana donošenja.
Ako pojedini podaci iz odluke predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, ti podaci iz odluke se neće objaviti. U ovom slučaju odluka se u izvornom obliku dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji
Nakon konačnosti, a najkasnije pet dana, od dana konačnosti Odluke o obustavi postupka javne nabavke, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje na Portalu obaveštenje o obustavi postupka javne nabavke koje sadrži podatke iz Priloga 3K Zakona.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver podatak da je postupak obustavljen u zbirni obrazac o ishodima postupka– Obrazac V1, a odgovarajuće podatke o obustavljenom postupku u obrazac V2.
12. Uvid u dokumentaciju
Član 77.
Posle donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o obustavi postupka, ponuđaču se na pisani zahtev omogućava uvid u dokumentaciju, kao i kopiranje iste o njegovom trošku.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki u roku od dva dana, od prijema pisanog zahteva, ponuđača omogućava uvid i kopiranje dokumentacije uz obavezu da zaštiti podatke koje je ponuđač označio kao poverljive.
13. Izveštavanje ponuđača
Član 78.
Komisija može u roku od pet dana, od dana donošenja odluke o dodeli ugovora/obustavi postupka, sa svakim ponuđačem odvojeno održati sastanak na kojem će objasniti način sprovođenja postupka, definisanja uslova za učešće, način određivanja specifikacije predmeta javne nabavke, način određivanja elemenata kriterijuma i metodologije za dodelu pondera, razloge za odbijanje ponuda, rangiranje ponuda i sl.
Komisija je dužna da organizuje izveštavanje ponuđača ako je većina ponuda odbijena u postupku javne nabavke, čija je procenjena vrednosti veća od 250.000.000 dinara za dobra i usluge, odnosno veća od 500.000.000 dinara za radove.
O izveštavanju ponuđača i razgovoru sa ponuđačima sačinjava se zapisnik.
14. Zahtev za zaštitu prava primljen posle donošenja odluke o dodeli ugovora/obustavi postupka
Član 79.
Posle donošenja odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odluke o priznavanju kvalifikacije i odluke o obustavi postupka, rok za podnošenje zahteva za zaštitu prava je deset dana od dana objavljivanja odluke na Portalu javnih nabavki, a pet dana u postupku javne nabavke male vrednosti i donošenja odluke o dodeli ugovora na osnovu okvirnog sporazuma u skladu sa članom 40a zakona.
Zahtevom za zaštitu prava ne mogu se osporavati radnje naručioca preduzete u postupku javne nabavke ako su podnosiocu zahteva bili ili mogli biti poznati razlozi za njegovo podnošenje pre isteka propisanog roka za podnošenje zahteva a podnosilac zahteva ga nije podneo pre isteka tog roka.
Ako je u istom postupku javne nabavke ponovo podnet zahtev za zaštitu prava od strane istog podnosioca zahteva, u tom zahtevu se ne mogu osporavati radnje naručioca za koje je podnosilac zahteva znao ili mogao znati prilikom podnošenja prethodnog zahteva.
Naručilac objavljuje obaveštenje o podnetom zahtevu za zaštitu prava na Portalu javnih nabavki i na svojoj internet stranici najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahteva za zaštitu prava, koje sadrži podatke iz Priloga 3LJ.
Zahtev za zaštitu prava ne zadržava dalje aktivnosti naručioca u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama člana 150. zakona.
Član 80.
O zahtevu za zaštitu prava odlučuje komisija za javnu nabavku.
Ako podneti zahtev za zaštitu prava ne sadrži sve propisane obavezne elemente, naručilac će takav zahtev odbaciti zaključkom, koji se dostavlja podnosiocu zahteva i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja
Protiv zaključka naručioca u ovom slučaju podnosilac zahteva može u roku od tri dana od dana prijema zaključka podneti žalbu Republičkoj komisiji, dok kopiju žalbe istovremeno dostavlja naručiocu.
Nakon navedenog, naručilac proverava da li je zahtev podnet u roku i da li je izjavljen od strane lica koje ima aktivnu legitimaciju.
Ako je zahtev za zaštitu prava neblagovremen ili ga je podnelo lice koje nema aktivnu legitimaciju, naručilac će takav zahtev odbaciti zaključkom. Zaključak naručilac dostavlja podnosiocu zahteva i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja i protiv zaključka podnosilac zahteva može, u roku od tri dana od dana prijema tog zaključka podneti žalbu Republičkoj komisiji, dok kopiju žalbe istovremeno dostavlja naručiocu.
Nakon prijema žalbe naručilac će u roku od tri dana dostaviti Republičkoj komisiji potrebnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke radi odlučivanja o žalbi.
Ukoliko se u postupku prethodnog ispitivanja zahteva za zaštitu prava utvrdi da je zahtev za zaštitu prava uredan (blagovremen, izjavljen od strane aktivno legitimisanog lica i da sadrži sve obavezne podatke), naručilac će u roku od 5 dana od dana prijema urednog zahteva:
1.rešenjem usvojiti zahtev za zaštitu prava. U ovom slučaju rešenje naručilac dostavlja podnosiocu zahteva, ponuđačima i Republičkoj komisiji u roku od tri dana od dana donošenja. Ukoliko ovim rešenjem naručilac nije usvojio sve navode zahteva za zaštitu prava, podnosilac zahteva može pisanim izjašnjenjem nastaviti postupak pred Republičkom komisijom u roku od tri dana od dana prijema rešenja o čemu istovremeno obaveštava naručioca. U ovom slučaju naručilac je dužan da u roku od tri dana od dana prijema pisanog izjašnjenja podnosioca zahteva kompletnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke dostavi Republičkoj komisiji.
ili
2. dostaviti Republičkoj komisiji odgovor u kojem će se izjasniti na sve navode zahteva za zaštitu prava i kompletnu dokumentaciju iz postupka javne nabavke, radi odlučivanja o zahtevu za zaštitu prava. U ovom slučaju naručilac je dužan da pismeno, u roku od tri dana od dana dostavljanja zahteva Republičkoj komisiji, obavesti podnosioca zahteva.
15. Zaključenje ugovora o javnoj nabavci
Član 81.
Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum zaključuje se nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o zaključenju okvirnog sporazuma i ako u roku predviđenom Zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava odbačen ili odbijen.
Odgovorno lice može i pre isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava zaključiti ugovor o javnoj nabavci:
na osnovu okvirnog sporazuma;
u slučaju primene pregovaračkog postupka iz člana 36. stav 1. tačka 3) Zakona;
u slučaju primene sistema dinamične nabavke;
u slučaju postupka javne nabavke male vrednosti iz člana 39. stav 6. Zakona;
ako je podneta samo jedna ponuda, osim u pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda.
Član 82.
Potpisan ugovor se dostavlja ponuđaču kojem je dodeljen ugovor u roku od osam dana, od dana proteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.
Ako ponuđač, kojem je dodeljen ugovor, odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, ugovor se može zaključiti sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem.
Član 83.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici obaveštenje o zaključenom ugovoru o javnoj nabavci ili okvirnom sporazumu u roku od pet dana od dana zaključenja ugovora, odnosno okvirnog sporazuma.
Nakon zaključenog ugovora lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver podatak da je postupak uspešno sproveden.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki nakon zaključenog ugovora unosi novog dobavljača u evidenciju o dobavljačima.
V IZVRŠENJE UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI
1. Praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci
Član 84.
Odgovorno lice određuje iz reda zaposlenih lice za praćenje izvršenja konkretnog ugovora o javnoj nabavci u zavisnosti od vrste predmeta nabavke i stručnog obrazovanja iz oblasti koja je predmet nabavke, a u skladu sa aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova.
Kada je to neophodno, odgovorno lice može za praćenje izvršenja ugovora odrediti i lice koje nije zaposleno u Domu za smeštaj duševno obolelih lica ,,Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac” Novi Bečej.
Član 85.
Lice koje je odgovorno za prijem predmeta nabavke dobara prilikom isporuke od strane dobavljača, pregleda dobra radi provere saobraznosti sa ugovorenim količinama, kvalitetom, uzorkom, dinamikom isporuke i slično.
Izveštaj o izvršenoj usluzi koja je predmet ugovora o javnoj nabavci kontrolišu i potvrđuju lica koja su korisnici usluga.
Nadzor nad izvođenjem radova koji su predmet ugovora o javnoj nabavci vrši zaposleni koga odredi odgovorno lice ili izabrani nadzorni organ, a u zavisnosti od vrste radova.
Nakon izvršene provere predmeta nabavke, lice zaduženo za praćenje, potpisuje otpremnicu, izveštaj o izvršenju usluge ili radova ili drugi dokument kojim se potvrđuje da je uredno izvršena obaveze dobavljača.
Član 86.
U slučaju da dobavljač ne izvršava obaveze u skladu sa ugovorom lice odgovorno za praćenje konkretnog ugovora upućuje reklamacije dobavljaču i preduzima druge mere u cilju urednog izvršenja ugovora i o tome pisanim putem obaveštava lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.
Komunikacija sa dobavljačem u vezi izvršenja ugovora obavlja se u skladu sa zakonom.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki, na osnovu izveštaja o preduzetim merama, predlaže odgovornom licu realizaciju sredstava finansijskog obezbeđenja i/ili raskid ugovora.
2. Izmene tokom trajanja ugovora o javnoj nabavci
Član 87.
Naručilac može nakon zaključenja ugovora o javnoj nabavci bez sprovođenja postupka javne nabavke povećati obim predmeta nabavke, s tim da se vrednost ugovora može povećati maksimalno do 5% od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora, , pod uslovom da je ta mogućnost jasno i precizno navedena u konkursnoj dokumentaciji i ugovoru o javnoj nabavci.
Limiti iz prethodnog stava ne odnose se na viškove radova ukoliko su isti ugovoreni.
Nakon zaključenja ugovora o javnoj nabavci naručilac može da dozvoli promenu cene i drugih bitnih elemenata ugovora iz objektivnih razloga koji moraju biti jasno i precizno određeni u konkursnoj dokumentaciji, ugovoru o javnoj nabavci, odnosno predviđeni posebnim propisima. Promenom cene ne smatra se usklađivanje cene sa unapred jasno definisanim parametrima u ugovoru i konkursnoj dokumentaciji.
Izmenom ugovora o javnoj nabavci ne može se menjati predmet nabavke.
U slučaju izmene ugovora naručilac je dužan da donese odluku o izmeni ugovora koja sadrži podatke u skladu sa Prilogom 3L i da u roku od tri dana od dana donošenja istu objavi na Portalu javnih nabavki i izveštaj dostavi Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.”.
Po donošenju odluke o izmeni ugovora, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver odgovarajuće podatke o izmeni ugovora.
VI NABAVKE ČIJA JE PROCENJENA VREDNOST NIŽA OD 500.000 DINARA
Član 88.
Nabavke čija procenjena vrednost nije veća od 500.000,00 dinara, a ukoliko ni ukupna procenjena vrednost istovrsnih nabavki na godišnjem nivou nije veća od 500.000,00 dinara, sprovode se po pravilima propisnim ovim Pravilnikom.
1. Sprovođenje nabavki čija je procenjena vrednost
niža od 500.000 dinara
Član 89.
Nabavku iz člana 88. ovog pravilnika sprovodi lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili drugi zaposleni koga odgovorno lice ovlasti da sprovede konkretnu nabavku.
Zaposleni zadužen da sprovede nabavku dužan je da izvrši ispitivanje tržišta, spreči postojanje sukoba interesa, obezbedi konkurenciju i da obezbedi da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene.
Član 90.
Zaposleni zadužen da sprovede nabavku mora da ima preciznu specifikaciju dobara, usluga ili radova koji se nabavljaju i da ima informaciju o raspoloživim sredstvima za tu nabavku.
Lice iz stava 1. ovog člana istražuje tržište predmeta nabavke tako što prvo pravi listu potencijalnih ponuđača.
Nakon utvrđivanja liste potencijalnih ponuđača, lice iz stava 1. ovog člana vrši istraživanje tržišta tako što ponuđačima dostavlja putem elektronske pošte, faksa ili pisanim putem specifikaciju i opis predmeta nabavke uz zahtev da u određenom roku dostave cene i ostale uslove nabavke: rok plaćanja, rok isporuke, period garancije i slično, koji su od značaja za ekonomičnost nabavke.
Rok koji se ostavlja kontaktiranim ponuđačima mora biti primeren predmetu nabavke i mora biti poznat kontaktiranim ponuđačima.
Kada god je to moguće, imajući u vidu predmet nabavke, lice iz stava 1. ovog člana kontaktira najmanje tri potencijalna ponuđača, osim u opravdanim slučajevima, kada se mogu kontaktirati i dva potencijalna ponuđača.
Nakon dobijanja traženih podataka od kontaktiranih ponuđača, lice iz stava 1. ovog člana vrši njihovu ocenu i bira najpovoljnijeg ponuđača.
Član 91.
O sprovedenom koracima u istraživanju tržišta zaposleni je zadužen da sprovede nabavku sačinjava Zapisnik koji sadrži sledeće podatke:
datum i vreme obavljanja svih radnji u toku nabavke,
spisak potencijalnih ponuđača prema saznanju lica zaduženog za nabavku,
spisak kontaktiranih ponuđača,
podatke dobijene od kontaktiranih ponuđača,
podatke o najpovoljnijem ponuđaču,
potpis lica koje je sprovodilo istraživanje tržišta.
Zapisnik o istraživanju tržišta se dostavlja odgovornom licu.
Uz Zapisnik o istraživanju tržišta, lice iz stava 1. ovog člana dostavlja i model narudžbenice odnosno ugovora o nabavci
Član 92.
Istraživanje tržišta, u slučaju jednostavnih predmeta nabavki, dostupnih širokom tržištu, može se sprovoditi pozivanjem potencijalnih dobavljača, pretraživanjem specijalizovanih oglasa ili internet stranica i slično.
Član 93.
Nakon sprovedene nabavke iz člana 88. ovog pravilnika lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver odgovarajuće podatke u Obrazac G.
VII EVIDENTIRANJE I IZVEŠTAVANJE
Član 94.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki prikuplja i evidentira podatke o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama.
1. Dinamika evidentiranja
Član 95.
Evidentiranje podataka vrši se kontinuirano unošenjem odgovarajućih podataka u aplikativni softver Uprave za javne nabavke, a na način utvrđen propisima o javnim nabavkama i ovim pravilnikom.
2. Evidentiranje podataka o postupcima nabavki
Član 96.
Evidentiranje podataka o postupcima nabavki obuhvata:
evidentiranje uspešno sprovedenih postupaka javnih nabavki i postupaka javnih nabavki male vrednosti,
evidentiranje podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki i podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki male vrednosti,
evidentiranje podnetih zahteva za zaštitu prava i odluka donetih u postupcima za zaštitu prava,
evidentiranje podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki i javnih nabavki male vrednosti,
evidentiranje podataka o potpuno ili delimično poništenim postupcima javnih nabavki i postupcima javnih nabavki male vrednosti,
evidentiranje podataka o sprovedenim postupcima u oblasti odbrane i bezbednosti
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki evidentiranje ovih podataka vrši odmah po okončanju svakog pojedinačnog postupka javne nabavke.
3. Evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima
Član 97.
Evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima obuhvata:
evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima u postupcima javnih nabavki i postupcima javnih nabavki male vrednosti,
evidentiranje podataka o izvršenju zaključenih ugovora o javnim nabavkama,
evidentiranje podataka o izmenama ugovora o javnim nabavkama,
evidentiranje podataka o nabavkama na koje se zakon ne primenjuje.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki evidentiranje podataka iz stava 1. ovog člana vrši odmah po zaključenju, izvršenju/ neizvršenju ili izmeni ugovora o javnoj nabavci.
4. Tromesečni izveštaji o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama
Član 98.
Po isteku tromesečja, a najkasnije do 10. u mesecu koji sledi po isteku tromesečja, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki vrši proveru podataka unetih u aplikativni softver, vrši eventualne korekcije i formira elektronski fajl izveštaja koji putem elektron ske pošte dostavlja Upravi za javne nabavke.
Odštampani obrasci koje potpisuje odgovorno lice čuvaju se u arhivi.
Član 99.
U slučaju da Uprava za javne nabavke zatraži izveštaj sa dodatnim podacima o pojedinačnom ugovoru ili postupku javne nabavke, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki tražene podatke dostavlja u roku od osam dana, od dana prijema zahteva.
5. Čuvanje dokumentacije
Član 100.
Dokumentacija vezana za javne nabavke čuva se u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhiva, najmanje deset godina od isteka ugovorenog roka za izvršenje pojedinačnog ugovora o javnoj nabavci, odnosno pet godina od donošenja odluke o obustavi postupka.
VIII ZAVRŠNA ODREDBA
Član 101.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli.
U Novom Bečeju
Dana 02.12.2015.godine Za Upravni odbor
Cecilija Šajber